SAMSUN HABER - Konu ile ilgili açıklama yapan Samsun Aile Hekimleri Derneği Başkanı Dr. Orhan Aydoğdu, “Bilindiği üzere vatandaşlarımızın önemli bir kısmı kamu kurum ve kuruluşlarında taşeron diye adlandırılan statüde yıllardır hizmet veriyorlar. Yakın zamanda bu vatandaşlarımızın özlük haklarının daha üst seviyelere taşınmasına aracı olacağına inandığımız, kadroya geçiş ile ilgili önemli gelişmeler yaşandı ve yaşanmaya devam ediyor. 696 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile bu vatandaşlarımızın önemli bir kısmına kadro müjdesi verildi. Yaşanan gelişmeler bir meslek örgütü olan Samsun Aile Hekimleri Derneği’nin de yakinen ilgisini çekmekte olup, kadroya geçecek olan bu kardeşlerimizin sevincini de aynı duygularla paylaşmak istediğimizi bilmelerini isteriz. Ancak bu gelişmelerle beraber 1 Ocak 2018 tarihli Resmi Gazetede ilgili personelin kadroya geçişi ile ilgili usul ve esaslar konulu bir tebliğ yayınlandı ve süreç başladı. Kurumlar bu statüdeki personellerini birtakım evrakları toplamaları için resmi kurumlara yönlendirmeye başladı. Bu evraklardan bir tanesi de sağlık raporu idi. Bazı kurumlar bu vatandaşlarımızdan ‘akıl sağlığı yerindedir’ raporu isterken bazıları da ‘işe giriş’ raporu istedi ve bu vatandaşlarımızı aile hekimlerine yönlendirdi. Aile hekimi arkadaşlarımızın hatırı sayılır bir miktarı bu raporu mevzuata uygun olmadığı gerekçesi ile düzenlemek istemedi ve aile sağlığı merkezlerimizde istenmeyen görüntüler yaşandı” dedi.

RAPORA GEREK YOK
Aydoğdu açıklamasını şöyle sürdürdü: “1 Ocak 2018 tarih ve 30288 sayılı Resmi Gazete’de yayınlana tebliğ uyarınca böyle bir bu raporu istemekte ısrar eden kurum ve kuruluşların yöneticileri yıllardır umutla bugünü bekleyen vatandaşlarımızı, aynı şekilde kamu emekçisi olan aile hekimi arkadaşlarımızla karşı karşıya getirmektedirler. Kurumlar şahısların bireysel iradeleri ile değil devletin sınırlarını çizmiş olduğu mevzuat çerçevesinde yönetilebilir ancak. Bu süreçte vatandaşlarımızın kadroya geçişle ilgili teslim etmesi gereken evrak sadece ilgili yazı ekindeki başvuru formu olup kişinin sağlıklı olduğunu beyan etmesi yeterlidir. Bu doğrultudaki bilgi de zaten Sağlık Bakanlığımız tarafından yakın zamanda tekrar paylaşılacaktır. Bundan fazlasını talep eden yöneticiler, vatandaşlarımızın devletin vermiş olduğu hakkı kullanmasının önüne engel koymuş ve dolayısıyla hem hukuken ve hem de gönüllerde suç işlemiş olacaklardır. Bu kişilerin kadroya kabul süreçleri tamamlandıktan sonra ise ilgili kurum kişinin işe uygunluğu açısından sağlık raporu isteme yoluna gidebilir ki, bu rapor da sadece işyeri hekimleri tarafından tanzim edilmesi gereken bir rapor olup muhtemelen onunla ilgili de bir tebliğ yayınlanacaktır. Geçmişte olduğu gibi bundan sonrada vatandaşlarımızın ve aile hekimi arkadaşlarımızın sorunlarının yakın takipçisi olacağımızı dernek olarak taahhüt eder, tüm vatandaşlarımıza aile hekimlerine güvenmeleri gerektiğini bir kez daha hatırlatmak isteriz.”